آی پزشک مجله سلامتی و تندرستی

جدیدترین اخبار پزشکی، رواشناسی و موفقیت در آی پزشک

آی پزشک مجله سلامتی و تندرستی

جدیدترین اخبار پزشکی، رواشناسی و موفقیت در آی پزشک

پنجشنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰ ب.ظ

افزایش اعتماد به نفس با عمل لیفت صورت

یکی از عمل های زیبایی صورت که بسیار در میان مردم به خصوص زنان رواج دارد، لیفت صورت (بالا بردن گونه) است. از آن جایی که با این کار نشانه های پیری و کهن سالی در قسمت های میانی صورت از بین می رود، منجر به بازسازی اعتماد به نفس در فرد هم می شود؛ معمولا در مواقع خندیدن با این خطوط ناراحت کننده روبرو می شوید. دوره بهبود پس از عمل در این کار بسیار کوتاه بوده و بیمار مشتاق برای نشان دادن صورت جدیدش را خیلی منتظر نمی گذارد. در این مقاله از سایت دکتر چک قصد داریم تا بیشتر به این موضوع بپردازیم.


بیشتر بیماران ترجیح می دهند که پس از بالا بردن اجزای صورت، عمل لیفت صورت هم انجام دهند. علت این مورد هم این است که در عمل زیبایی بالا بردن اجزای صورت، تنها تمرکز اصلی روی گردن، قسمت پایین فک و خط فک است در حالی که در بالا بردن گونه، تمرکز اصلی بر قسمت های میانی صورت است. زمانی که این دو راهکار با هم ادغام شوند، در نتیجه آن بیمار پوستی نرم و شفاف خواهد داشت و زیبایی وی بسیار طبیعی به نظر می رسد.

 

روش انجام عمل لیفت صورت :

با افزایش سن، تنها موردی که بیش از همه به چشم می آید و فرد را آزار می دهد، زیر چشم ها است؛ محلی که پوست پلک پایین و گونه به هم می رسند. به طور طبیعی این دو قسمت بایستی با هم یکی و ترکیب باشند اما فرایند پیری تاثیرات خود را نشان داده و خطی میان این دو قسمت ایجاد می شود.
به طور حتم مواقعی که نمی خندید به این مورد توجه کرده اید: ایجاد شدن خطی میان پلک و گونه. ممکن است که چربی های قسمت پایین پلک متورم شده و پف کند. همچنین پوست فرد هم شل و پر از چین و چروک می شود. با این وجود، خط ایجاد شده بیشتر سایر موارد جلب توجه می کند.


در فرایند بالا لیفت صورت، سعی می شود تا بافت های گونه بالا آمده و در جایی که در حقیقت باید باشند، قرار بگیرند. با انجام این کار پوست نرم و لطیف به نظر می رسد و حس آرامش را القا می کند. در عمل بلفاروپلاستی [بالا بردن پلک چشم] ابتدا پوست شل پلک ها برداشته شده و سپس چربی به این ناحیه تزریق می شود. در نتیجه، عمل بالا بردن گونه بافت های این قسمت را بالاتر برده و محل برش شکاف مشابه بالا بردن پلک پایین است.


در این عمل تنها مقداری از مواد چربی از این قسمت برداشته می شوند. در عوض مکانیسم به این صورت است که بافت های گونه دوباره سر جای اول شان قرار بگیرند. درنتیجه چهره ای زیبا و جوان در فرد به وجود می آید. از طرف دیگر، خط ایجاد شده میان گونه و پلک پایین از بین رفته یا تا حدودی کمتر می شود.
این عمل سرپایی بوده و تنها حدود 3 ساعت زمان می برد.

 

دوره بهبود پس از عمل لیفت صورت :

قسمت زیر مژه ها در این عمل باید برش بخورد و تقریبا بین 5 تا 7 روز زمان می برد تا محل به کلی بهبود پیدا کرده و بعد از آن پزشک بخیه ها را می کشد. معمولا در دوره بهبود، فرد درد و نارضایتی کمی را تجربه می کند.
در بعضی از بیماران مشاهده کرده ایم که گاهی اوقات التهاب ایجاد شده بین 2 تا 4 هفته باقی می ماند. البته در بیماران بسیار کمی هم ممکن است دوره بهبود بیشتر زمان ببرد. اما بیشتر بیماران بعد از گذشت 4 روز می توانند به زندگی عادی خود برگشته و فعالیت های روزانه شان را انجام دهند.

 

نتیجه عمل زیبایی لیفت صورت :

این مورد در میان بیماران متفاوت است و بدن هر فردی پاسخی متفاوت به این عمل می دهد. اما به طور تقریبی در نهایت 6 ماه زمان لازم است تا نتایج نهایی این عمل خود را نشان دهند. یک خبر خوب برای تان داریم: این عمل دائمی بوده و تا پایان عمر نتایج آن روی صورت تان باقی می ماند. البته باز هم باید بگوییم که نتایج دیده شده در هر فردی متفاوت از دیگری است. هر چهره ای خاص است!
بهتر است که قبل از انجام عمل بالا بردن گونه یا انجام این عمل با هر روش دیگر، با پزشک متخصص جراحی پلاستیک مشورت کنید. وی وضعیت تان را ارزیابی کرده و سطح انتظار فرد از خود پس از عمل را برای بیمار مشخص میکند. در بیشتر افراد انجام عمل بالا بردن گونه و ترکیب آن با عمل بالا بردن اجزای صورت می تواند فرایند پیری و کهن سالی را معکوس کرده و لطافت، شادابی و سلامت را به پوست برگرداند. بی شک این عمل با خواسته های هر فردی مطابقت دارد و اعتماد به نفس اش را تقویت می کند.
همین طور که در این مقاله از سایت دکتر چک اشاره کردیم، عمل بالا بردن گونه در معکوس کردن فرایند پیری تاثیر زیادی دارد و خوشبختانه نتایج آن برای سالیان سال در بیمار ماندگار می شود.

 

منبع : مجله پزشکی دکتر چک

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی